طرز کار ماکروفر
نوشته شده توسط : تفال سرویس

ماکروفر امواج الکترومغناطیس را با فرکانس 24/2 گیگاهرتز و طول موج 2/12 سانتی متر به درون غذا می فرستد. این کار باعث می شود مولکول های آب در غذا به لرزش در آمده و در نتیجه اصطکاک مولکول های با هم، گرما ایجاد شود.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

به این طریق غذا در ماکروفر از درون می پزد و به همین خاطر است که غذاهای یخ زده و یا خشک (مانند برنج) به خوبی در ماکروفر نمی پزند. رطوبت حاصل از یخ زدگی و غذاهایی که فاقد  رطوبت هستند، به پرتوهای ماکروفر پاسخ سریع و یکنواخت نمی دهند. برای حصول اطمینان از اینکه غذا یکنواخت می پزد، ماکروفرهای دارای یک صفحه چرخان هستند تا غذا را در هنگام پخت بچرخاند. ماکروفر حاصل یک اکتشاف تصادفی توسط دکتر پرسی لبارون اسپنسر ، یک خودآموز مهندسی الکترونیک که در شرکت رایتئون کار می کرد، می باشد.

در سال 1946، در حالی که او بر لوله های خلا مگنترون، برای بهبود تکنولوژی رادارر کار می کرد، در طول یک لوله خلا قدم می زد که متوجه شد شکلاتی که در جیبش بوده است، ذوب شده است. او فهمید که امواج میکرو که از لوله های خلا ساطع می شوند، قابلیت پخت غذا را دارند و برای امتحان این نظریه دانه ذرت را در مکان مشابه قرار داد. نتیجه آزمایش او اولین پاپ کورن درست شده با ماکروفر در دنیا بود. در سال 1947، شرکت رایتئون اولین ماکروفر در دنیا را که وزنی بالای 750 پوند و ارتفاعی به اندازه 5 فوت داشت، به قیمت 2000 دلار تولید کرد که تنها در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شد.

رایتئون در سال 1952 اجازه استفاده از تکنولوژی ماکروفر را به شرکت تاپان استوو ، داد اما اولین ماکروفر این شرکت که در سال 1955 به بازار آمد، قیمتی حدود 1000 دلار داشت که بازار را از رایتئون ربود. سپس رایتئون شرکت آمانا ، را در سال 1965 خرید که در سال 1967 ماکروفری تولید کرد که قیمت آن 600 دلار بود؛ که البته هنوز برای استفاده خانگی بالا بود. در ابتدا ماکروفر در ژاپن محبوب تر از امریکا بود. اما تا سال 1975 مردم امریکا به استفاده از ماکروفر رغبت بیشتری نشان دادند به این دلیل که می توانستند اجاق گازهایشان را بفروشند. تا سال 1976 ماکروفری که در خانه 52 میلیون امریکایی وجود داشت، از ماشین ظرفشویی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

جهت ورود به وب سایت، اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: تعمیرات تخصصی ماکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: